dinsdag 7 februari 2012

een uit de hand gelopen projectje...

Lio's boekje voor de crèche is bijna vol... Wat wordt dat kindje groot...
Maar goed, tijd voor een nieuw boekje/schriftje. 
Eerst dacht ik: een leuk schriftje, dat is wel ok. 
En toen: misschien kan ik een gewoon schriftje wel kaften met een leuk papiertje, dat maakt het iets unieker. 
Daarna: en als ik nu eens een schriftje kaft met stof, het stofje waarmee o.a. Lio's tuutlapjes gemaakt zijn...




Zo gedacht, zo gedaan.
Maar ik stopte niet met denken...
Een gewoon schriftje is best wel ok, maar is het niet handiger met 'voorgedrukte blaadjes', zodat er gewoon ingevuld moet worden? 
Dus maakte ik 'voorgedrukte blaadjes', die ik in het schriftje zou inplakken... Zou, want ik ben nooit tot plakken gekomen... Leek me nogal veel werk, al dat bijknippen en plakken...
Moest ik nu eens het boekje helemààl zelf maken, de 'voorgedrukte blaadjes' recto verso afdrukken en aan elkaar stikken met de naaimachine (spannend, papier stikken had ik nog nooit gedaan...), en voor het kaftje uit iets harder papier een stoffen hoesje maken? 
Tja, als ik iets in mijn hoofd heb... 
2 avonden ben ik er aan bezig geweest, en ik ben best wel tevreden over het resultaat. Alleen is het nogal dik en plooien de (25) blaadjes niet zo goed, dus het staat een beetje open... Maar ach, niet alles kan direct perfect zijn zeker?



Ik denk eraan om op de voorkant nog Lio's naam te flocken, maar heb dat nog nooit gedaan... Wat denken jullie, doen of niet?

7 opmerkingen:

  1. Hei Griet,
    flocken is nu echt niet moeilijk! Als je een volledig boekje in elkaar kunt naaien, dan kan je zeker flocken! Ik koop mijn flockfolie bij hotfix: niet zo duur en goede kwaliteit!
    Groetjes,
    Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doen, dat flocken! Vrijdag op Studio Stik bijvoorbeeld :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doen!

    Keischoon!!

    Ik wil mijn agenda nog 'kaften', ik zoek je op voor tips ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super gedaan!!! flocken is er niets tegen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Niet mee inzitten om te flocken, maar eerst eens proberen op iets anders, zodat je geen risico's neemt met je mooie schriftje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou de naam er ook op flocken. Dat maakt het nog iets persoonlijker hé. Ik vind het wel super, je zelfgemaakte boekje. En, door papier stikken, lukte dat? Gebruikte je daar een speciale naald voor???

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Flocken dus...

    Hotfix, ga ik straks eens opsnorren, merci Veerle!

    Ik overweeg idd te komen vrijdag, Isabelle, afhankelijk of de man het ziet zitten om te babysitten... ;-)

    Merci voor de tip, Ballétoile, zal eerst eens iets anders flocken, zou zonde zijn als ik het verbrod...

    @Hilde: door papier stikken ging eigenlijk supergoed, ook al waren het 25 blz. Al heb ik het wel met 'de hand' gedaan. Handmatig aan de knop gedraaid dus, niet met de pedaal, anders geraakte de naald er niet door... Kan ook aan mijn eenvoudig machientje met licht motortje liggen natuurlijk... En met de gewone naald die erop zat, al denk ik wel dat ik voor mijn volgende stofproject best een andere neem!

    BeantwoordenVerwijderen