vrijdag 20 juni 2014

Finally...

Het "piepollekleedje"! 

Na mijn oproep is het hier een beetje stil geweest... Niet alleen het zoeken (en vinden!) van het stofje, maar ook andere omstandigheden zorgen er tegenwoordig voor dat mijn naaimachine wat onder het stof staat... En dat mag je gerust letterlijk nemen, de setting van de "fotoshoot" zal dat wel duidelijk maken! 

Via zus 3 kwam ik bij haar terecht, en even dreigde het alsnog mis te gaan... Ik stuurde een mailtje, maar kreeg geen reactie... Onder het motto "ik heb toch niets te verliezen" stuurde ik nogmaals een mailtje, deze keer met resultaat! Het antwoord op het eerste mailtje bleek te zijn verdwaald op het www, kom dat tegen... Maar na wat aangenaam over-en-weer-gemail, kwam ik alsnog in het bezit van een lapje stof, waardoor ik mijn project volledig naar de zin van mijn dochter kon afwerken!
En het moet gezegd, haar service, dat is gewoon top!

Maar dan nu, het resultaat van al die moeite...
Bovenstukje is de "Blush" uit Homemade Mini Couture; die pofmouwtjes, heerlijk! Achteraan gaat het dicht met rode kamsnaps.
In het kraagje verwerkte ik een stukje biais, zodat er een mooi rood randje is.
Het rokdeel maakte ik volgens deze aanwijzingen
En tussenin stak ik een rijtje "piepolletjes"... Aja, dat moest, na dit rokje voor de ene dochter, wou de andere per se ook van die dingen...
En om het helemaal af te maken, deden we deze namiddag na school van "fotoshoot"...








En dit is momenteel waar wij wonen (boven welteverstaan)...


Nog enkele maanden tanden bijten dus...

blauwe stof: koekepeertje
stof 'love birds': gemaakt en tant-an
"piepolletjes": veritas

4 opmerkingen:

  1. Schoon kleedje, het heeft wel iets sneeuwwitje-achtig vind ik, en da's een compliment he. Wordt hier gepind dus. En nog veel moed de komende maanden, hopelijk vind je tussendoor af en toe nog wat tijd voor iets ontspannends :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben blij dat ik heb kunnen helpen,
    ik vind het ook heel sneeuwwitjes-achtig,
    mooi,
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen