zondag 2 september 2012

een nieuwe start!

Nog 1 keer slapen, en hier wordt een nieuwe start gemaakt!

Niet alleen ga ikzelf een aantal uurtjes minder werken (waardoor ik slechts 1x per week mijn kindjes in bed vind als ik thuiskom van 't werk, wat een verbetering!), in navolging van dit gaat dochterlief naar het 1e leerjaar... Met wat gemengde gevoelens kijk ik uit naar morgen... Zo groot al, maar wel helemaal klaar ervoor!

Bij zo'n start hoort natuurlijk een nieuwe, échte boekentas. Even heb ik overwogen om er zelf een te maken, maar bij nader inzien schoof ik dit idee dan toch maar aan de kant. Slechts 2 volle weken verlof deze vakantie, hier en daar wel nog een snipperdagje, maar onvoldoende om in die tijd mijn kinderen hun plan te laten trekken zodat ik dit huzarenproject tot een goed einde zou kunnen brengen. Er zou bovendien geen tijd meer overblijven om van mijn kinderen te genieten, en dat was een allesoverheersend argument om er toch maar niet aan te beginnen...

Gelukkig zijn er zo van die heerlijke webwinkeltjes waar een mens al snel zijn goesting vindt! En dus werd geopteerd voor dit exemplaar van bakker made with love, van bij lolalifelines:



Ik heb het wel nogal voor de assorti, dus werd er meteen ook een mini-exemplaar bijbesteld, voor mij...



De pennenzak wou ik ook eerst zelf maken, maar ik vond het moeilijk een bijpassend stofje te vinden. Dus opteerde ik uiteindelijk toch maar om er ook eentje te kopen. Van 't zelfde natuurlijk, aja! Vrij snel vond ik er eentje bij kids with flair, een paar dagen later zat hij al in de bus! 



(met mijn excuses voor de niet-zo-naar-mijn-goesting-zijnde fotokwaliteit, ik zou ons fototoestel eens goed moeten bestuderen, of beter nog, een workshop fotografie volgen, maar ik zou eigenlijk zoveel vanalles eens moeten doen...)

Wij zijn er dus helemaal klaar voor! Jullie ook?



12 opmerkingen:

  1. De kinderen zijn er klaar voor, ikzelf iets minder, maar kom, dat lukt wel.
    Mooie tassen! Ik wou de dochter er vorig jaar ook een kopen, maar ze vond haar gading niet. Helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van dwang zou ik niet durven spreken, maar lichtelijk aanprijzen wat boekentaskeuze betreft, kwam er wel aan te pas... ;-)
      En als de kinderen er klaar voor zijn, dan kunnen de ouders niet anders dan volgen zeker? Courage!

      Verwijderen
  2. Veel succes voor morgen!!! En wees gerust, het is echt genieten zo'n kindje in het eerste leerjaar! Leren lezen, rekenen, ... Zalig vond ik het, Joppe zijn voorbije schooljaar! Joppe had ook een Bakker-boekentasje! Ideaal van grootte en goed van kwaliteit. Ik hoop dat ze voor zijn tweede leerjaar ook nog groot genoeg blijft want ze is nog absoluut niet versleten. Helaas heb ik zo geen schoon assorti tasje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, het eerste leerjaar, dat moet heel tof zijn. Hier begon vandaag de eerste kleuterklas voor mijn meisje...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel allen voor de succeswensen! Haar eerste dagje is wel positief onthaald, én ze heeft er zin in om morgen terug te gaan! Kindje blij, mama en papa blij... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De eerste week met flair doorstaan, toch? Dat kan niet anders met zo'n prachtige boekentas.

    BeantwoordenVerwijderen