maandag 18 februari 2013

hiep hiep hoera voor Nyls!

Exact 4 jaar geleden was ik in het ziekenhuis... 
Meestal is dat geen zo'n goed teken... behalve als het om nieuw leven gaat! 
Ik werd voor het eerst tante, en bovendien meter van dat lief klein ventje dat pas het levenslicht had gezien.

Gisteren werd er al feest gevierd, en bij verjaardagsfeestjes horen natuurlijk cadeautjes!

Toen ik nog hier mee bezig was, zocht ik een proefpersoon om het eens 'aan' te zien, met die pinnemuts en zo... En gezien mijn eigenste dochter dit flagrant weigerde, vroeg ik het aan het eerste kindje dat over de vloer kwam en zo'n beetje paste in dit exemplaar... Nyls dus... Zijn oogjes toen hij die pinnemuts opzette, ik zie het nog zo voor me! Maar rood met roze sterren voor een jongetje? Nee, dat zag ik nog niet zo direct zitten... Deze versie kreeg dus een andere bestemming: nieuwjaar voor mijn andere metekindje.

En gezien ik nogal gevoelig ben voor 'evenwaardigheid der metekindjes', kon een versie voor Nyls dus niet uitblijven...



De binnenkant van de kap is oranje tricot met rode wasberen. Heel speciaal gekozen, want de mama van Nyls was als kind gewoon zot van wasberen (en ik kan het weten)... 

Het turkoois staat hem echt goed, met zijn blauwe oogjes! Maar 4-jarigen, die poseren nu eenmaal niet zoals je het wil hé...


't Zal wel een exemplaar 'voor direct' zijn, want hij is toch een beetje aan de kleine/nauwe/vooral korte kant... 
Ik moet er leren mee rekening houden dat het niet allemaal zo'n sprietjes zijn als de mijne... 

Gelukkige verjaardag Nyls!

patroon: stof-voor-durf-het-zelvers
velours: koekepeertje
tricot: rood met witte stipjes
boordband: bambiblauw

5 opmerkingen: