zondag 28 oktober 2012

naaiweekend 1.1.: hoofdproject

Het heeft lang genoeg geduurd, eindelijk zijn de meeste van mijn projecten van op naaiweekend afgewerkt! 

Dit waren trouwens mijn projectjes, allemaal net niet afgeraakt op 't weekend zelf.
Bij nader inzien eigenlijk wel vrij toevallig dat het allemaal nogal rood is, ik heb mijn naaigaren amper moeten wisselen, wel handig!


Het hoofdproject was het broekje. Er werden door anderen nog enkele jacobbroekjes gemaakt, toevallig ook allemaal rood, maar ik heb het toch maar bij mijn eigen patroontje gehouden. Allé, zo 'eigen' is het niet, maar ik denk niet dat het patroon nog echt in omloop is... 
De foto's van het jacobbroekje die ik al op 'tinternet' tegenkwam leken mij allemaal vrij wijd bovenaan, en ik heb hier een redelijk smalle dochter, vandaar...

Deze keer het originele patroon zonder aanpassingen zoals bij de vorige versie, een maatje 92 dus voor mijn bijna-6-jarige... Alleen de broekspijpen werden behoorlijk wat verlengd (wel bijna 20 cm)!

Op 't einde van het weekend zag het broekje er zo uit:
(Met dank aan Veronique voor de foto!)


Na aanpassen en afwerken onderaan en een ochtendlijke fotoshoot van een dochter die er per se haar 'grote vriend' bij wou, geeft dit volgend resultaat:





En deze foto is mijn favoriet... ;-)


Eigenlijk was het oorspronkelijk plan om op de zakjes vooraan nog hartjes te kleven in spiegelfolie. Dochterlief had namelijk eens duidelijk laten verstaan dat ze een 'K3-broek' wou, een rode met hartjes... Maar ze heeft er niet meer over gesproken, en doet de broek nu heel gewillig zo aan... Laat ons hopen dat het zo blijft, want eerlijk, die hartjes, niet echt mijn ding...

13 opmerkingen:

  1. amai, knap werk zeg!!! mooi hoor!
    En wat 'grote vriend' betreft: waar hebben jullie die op de kop getikt? Marith heeft daar een klein exemplaar van, maar zo een grote lijkt me ook wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grote vriend was een geboortecadeau... Ooit intensief op zoek geweest naar een ander exemplaar, want stel dat ze die eens kwijt zou raken... Gelukkig (nog) niet gebeurd, maar de knuffel wel als reserve gevonden! En ze heeft die reserve 'grote zus' gedoopt, gezien ze die gekregen heeft op 't moment dat Lio werd geboren... Mijn mama heeft hem indertijd gevonden, ik dacht in de Fun, maar ben niet meer zo zeker...

      Verwijderen
  2. ze staat er zo prachtig mee!!! en zeker met haar poep(je)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! De rode broek ook net afgewerkt :-). Wordt morgen gefotoshoot :-).
    Heerlijke foto's :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh wat fijn zo'n naaiweekend, en inderdaad heel productief! Mooie spulletjes allemaal, de grote vriend staat ook leuk op de foto :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die broek zit je dochtertje gegoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die laatste foto is geweldig!!!
    Leuk zo'n naaiweekendje... zou ik ook wel eens willen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap! De pasvorm is echt super zo te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ze staat er echt beeldig mee... met zo'n figuurtje, kan niet anders hé....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat broekje is echt heel erg mooi! Dat poepke, echt heel mooi!! Ik heb verder nog wat zitten snuisteren in je blog, je maakt echt leuke dingen! Ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen