zondag 15 juli 2012

naailes §3

Hier en hier konden jullie mijn andere naailes-projectjes reeds zien, en dit is het laatste dat ik tijdens de naailes vanonder de machine kon laten rollen. 




De lessen zijn voor mij al wel een aantal maand achter de rug, gezien dit. Het projectje is ook al eventjes afgerond, is zelfs al meerdere keren gedragen en gewassen, maar door omstandigheden geraakt het pas nu op de blog...


Patroon? Was er niet... Enkel een inspiratiebron en de naaijuf... Gezocht naar een patroon van een kleedje dat iets of wat in de goeie richting ging, en dan samen aangepast naar behoefte. 
Oorspronkelijk wou ik de 'knopenreep' (of hoe heet dat) ook in ecru doen, maar de naaijuf zag dat niet zitten in velours... 't Moest katoen zijn, anders zou het teveel rekken... Een duik in mijn stoffenvoorraad deed me weeral vallen voor één van mijn favorietjes van petit pan... 
De niet-zo-evidente foto-shoot:







De gekke bekken kreeg ik er gratis bij...


oranje nicky velours: stoffenspektakel
ecru nicky velours: Verkempinck Oostende
petit pan: vermiljoen



7 opmerkingen:

  1. Prachtig!!! En die knopenlijn is juist zo mooi in dat ander stofje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Wat een mooie kleurencombinatie. De knopen maken het kleedje echt af. Dat Petit Pan stofje blijft ook een van mijn favoriete stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden. Zelf geef ik ook naailes aan kleine groepjes. Ze maken eigenlijk nooit kinderkleding, jammer.

    BeantwoordenVerwijderen