dinsdag 10 april 2012

CPH

Vorige week voor het eerst in jaren enkele dagen erop uit getrokken met lief en oudste dochter. Jongste dochter ging op vakantie bij omamie en opie.

We trokken naar Kopenhagen, met het vliegtuig. Stien droomt al zo lang van vliegen, en ik al zo lang van nog eens weg richting Scandinavië, dit was een perfecte combinatie!

Reizen met een kindje, daar hoort tegenwoordig een kids-ID bij. En dat moet in principe bij het kind zelf blijven (anders heeft het niet veel zin als het kindje verloren loopt...). Om die reden werd de dagen voor vertrek nog snel iets in elkaar gestoken. Op zich niets speciaals, al heb ik wel even mijn hoofd moeten breken over hoe ik dit alles het best aan elkaar stikte met keergat, zodat ik het nog proper kon keren en geen zichtbare naden meer had... 
Stien koos de stofjes:



En met dit rond haar hals, waren we er gerust in.

Kopenhagen is trouwens echt een aanrader! Al zouden we de volgende keer wel een ander weekend dichter bij de zomer kiezen... 
Wat we niet wisten: witte donderdag en goede vrijdag zijn officiële feestdagen in Denemarken, dus veel was gesloten. De vlaggen hingen trouwens ook half-stok... 
Wat we nog niet wisten: park Tivoli gaat pas open op 12 april. Wij waren daar van 5 t.e.m. 8 april...
Wat we ook niet wisten: in april kan het nog sneeuwen in Kopenhagen! 
Voor de rest: super stad, fan van smørrebrød, smushies, de lego-winkel, H.C.Andersen, Agnes cupcakes, Christiania om eens door te wandelen, de ontzettend mooie architectuur, de onbegrijpelijke taal, de vriendelijke mensen, ...

1 opmerking: