maandag 19 maart 2012

naailes §1

Ik liet het hier al even weten, sinds begin februari volg ik wekelijks op maandagnamiddag naailes. Nu ja, wekelijks, tijdens de schoolvakanties gaan de lessen niet door, en wat mij betreft valt er soms nog wel eens een weekje van tussen... Ook zo vandaag, toen ik terug telefoon kreeg van de crèche met de mededeling dat dochterlief bijna 40°C koorts had...


Maar... het enthousiasme en de motivatie om zoveel mogelijk te maken en leren is des te groter! Vooral omdat de lessen tot eind juni duren, maar de reeks voor mij begin mei reeds ophoudt wegens terug aan het werk na ouderschapsverlof...


Ondertussen is het eerste 'stuk' afgewerkt. Ik begon met een rok voor mezelf, vooral omdat ik de 'blinde rits' wel eens uitgelegd wou krijgen en wou leren hoe ik het beste voering in een rok bevestig. Bijna fluitje van een cent, als je weet hoe het moet... Tadaa!




Toen ik aan deze rok bezig was, kon ik al ondervinden dat het blauwe stofje dat ik gebruikte echt van superkwaliteit is. Lichtjes elastisch, zalig zacht en eigenlijk wel ideaal als basisstof voor een rok. En perfect te combineren met deze petit pan ;-) Dat ik dan 2 rokjes uit dezelfde stoffen zou hebben, vond ik helemaal niet erg...


Ik zag bij haar ooit een rok verschijnen die me is bijgebleven. Een effen stofje met fleurig accent, dat zag ik wel zitten! Het patroon komt uit de knipmode van januari 2010, nr. 7. Het patroon voor mijn rok werd lichtjes aangepast achteraan, omdat ik anders wat blauwe stof tekort kwam. Maar met hulp van een naailesjuf is dat zo geklonken!

Siernaden werden met oranje gestikt, leuk accentje. 




En dan de rits, die zit er dus wel degelijk in. En naar mijn goesting, mag ik wel zeggen...



De rok werd ondertussen al een aantal keer gedragen en gewassen. Ik had hem eigenlijk nog eens moeten strijken vooraleer ik hem gisteren op foto zwierde... Maar met zo'n weer hadden we wel wat anders te doen! 




Zijn 't geen schatjes...




 

Of deugnietjes...







9 opmerkingen:

  1. Prachtige rok! Leuk met dat detail in 'n ander stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij blijft de max!!! leuke sfeerfoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi ze! echt tof! en die rits zit er gewoon perfect in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende foto's en prachtig rokje om mee te paraderen deze lente en zomer!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superrokje! En leuk patroontje, ik maakte er ook al eentje. Toffe kleuren heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi !
    Je doet me echt zin krijgen om ook weer achter mijn naaimachine te kruipen ... net overlegd met mijn dochter en zij ziet het wel zitten om een jurkje te dragen uit mama's handen ... moet wel even op zoek naar een patroontje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is prachtig perfect....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooie rok!!! En wat een schatten van kindjes heb jij! En heerlijk hé, die bolle blozende wangetjes van de buitenlucht...

    BeantwoordenVerwijderen